January 11, 2011

Selfish.

Growing.

Aku tak suka sekolah, sebab rules dia. Tapi aku suka campus life. Cuma satu aku tak suka dekat campus neh, satu perangai yang memang aku rase semua budak U macam tu agaknya, selfish. Betul cikgu-cikgu aku cakap, bila kau dah jejak kaki ke kampus, kau sendiri akan berubah jadi selfish.

Satu perasaan dengki yang sendiri timbul. Kalau dulu sekolah, kau  tolong kawan-kawan bagi jawapan masa exam. Tapi kalau kat U neh? Kau dapat hint sikit daripada lecturer memang kau tak kan bukak mulut lah kan? Sebab ape? Sebab kau tak nak kawan kau tu dapat markah lebih daripada kau, kau tak nak kawan kau tu pointer lebih daripada kau. Lepas tu kau boleh lah bangge dengan result kau tu. Lebih sikit je pun. Busuk hati betul. 

Macam dalam cerita 3 Idiots. Kau tengok si Chatur atau budak-budak U panggil die Silencer. Time dekat-dekat exam die bagi majalah perempuan bogel kat kawan-kawan dia. Sebab ape? Biar budak-budak  tu leka tk belajar. So, dia dapatlah jadi top student kat Delhi's Imperial College of Engineering kan? Sikit lebih kurang macam tu lah real life kat college neh.

Kau dengan Chatur aka Silencer tu same kot?


6 comments:

zulhelmi said...

terbaik duh cerita 3 idiots

izuddinrahim said...

garang. hoho

Tuan Din said...

Nasib saya masuk kelas orang2 tua...
saling membantu untuk sama2 lulus...
tapi ada gak yg 'jual ikan' nie... tapi amat sedikit...

Deya Zanial said...

zul : kan?

kembatolo : garang ape pulak neh?

tuan din : haa tulah budak-budak memang macam neh agaknya.

luvly mya said...

baru terfikir pasal ni siang tadi. kenapa ramai snagt kat U ni yang selfish. * bengang.

btw, 3 idiot best! :)

Deya Zanial said...

luvly mya : mungkin dorang nak berjaya tapi dengan cara tindas orang lain. who knows?

kn best kn? :)