January 13, 2011

Guide Me Pls.

Aku ade masalah dari awal sem lagi. Since, tak lame lagi aku dah nak grad diploma, aku still tak tahu hala tuju aku untuk degree nanti. Course ape yang aku nak? Course ape yang sesuai dengan aku? Yang aku boleh bawak. Yang betul-betul aku minat. Woi neh dah 3rd sem. Kau boleh cakap, tak ape weh kau baru sem 3, banyak masa lagi kau boleh pikir pasal bende alah neh. Yang penting sekarang focus pade pelajaran dulu.

Lagi-lagi sekarang neh tengah lebat orang sembang pasal UiTM dah tukar dari 2 sems a year to 3 sems a year. Kira camopur tolak, mungkin aku grad dalam bulan februari 2012. Betul ke aku eja tu?

Sesiapa je kalau aku ngadu pasal neh, jawapan tipikal aku dapat,

"kau minat ape?..."

Jawapan tak pernah nak rare. Aku tanya kau, kau tanya aku balik. Serupa aku tak payah tanya kau. Kalau aku tau ape yang aku minat, tak payah aku susah-susah tanya kau. Buat bazir air liur je.

Boleh tolong aku macam mana nak pilih course untuk degree?



Ya Allah, janganlah degree nanti aku kat Segamat lagi. Pleaseeeeee T_T

11 comments:

izuddinrahim said...

nape?segamat tak best ke?

Deya Zanial said...

bukan tk best. tk dak entertainment je. uihh cukup lah 3 tahun merana HAHAHA T_T

Tuan Din said...

nanti degree sambung coarse yang Deya ambik sekarang nielah... cuma mungkin kena tukar Major laAH.. Degree memang kat shah alam kan...

Deya Zanial said...

bukan kat shah alam je. kat segamat neh pon ade. kalau nasib dapat course yang ade kat segamat neh memang penduduk tetap segamat lah nampaknya T_T

TJ Aziz said...

You dengan Segamat kan macam isi dengan kuku. Tak boleh dipisahkan ! HAHAHA ;D

Deya Zanial said...

ITU YOU LAH ATHIRAH JAFAR NOT ME ! HAHA :D

c h a said...

Same as me la ! Skunk kos aku pon dah start ada dekat Penang. Aku kesah jugak sebab bosan tempat sama. Tapi selain tu ada kat Shah Alam je. Kos hidup konpem tinggi. And aku just nak bagitau aku pon tatau nak mek kos apa or kos yg samer je. hmmm :(

MOFASAD said...

kosmopolitan

kehkehkeh

Deya Zanial said...

nisa : alaa kau duduk jelah kat penang tu kawen dengan anak mami ape susah? HAHA :)

mofasad : pon bolehhh.

fahana said...

a'ah,, agreeing!! konfius nk further study dlm kursus ap...

Deya Zanial said...

fikir lah baik-baik. terlajak perahu boleh di undur, terlajak pilih course tak dapek den nak nolong -.-