January 31, 2010

Pengorbanan Sebuah Perot


Copcop, perot sebuah ke? Tadi bangun tidur je dah lapar gile. Aku lupa nk makan hari neh. Eh bukan lupa, tapi memang tak rase lapar. Tk tahu kenapa sem neh memang jarang sangat makan. Bangun je terus capai sweater *nampak sangat selekeh bangun terus keluar, tengok muka kat cermin setengah minit, tengok purse, da** tinggal RM4 je? Halaaa malasnye nk withdraw duittt ! Capai handphone dengan kunci bilik terus melangkah keluar.


Okay atas neh peta aku buat kasi bayangan betapa jauhnye perjalanan aku semata mata untuk NASI GORENG KAMPUNG PEDAS GILE je. Memang tk berbaloi. Baiklah aku makan maggie je kat bilik.

Warna purple tu kolej aku. Mula mula aku nk pergi withdraw duit. Sebab aku macam pikir nk makan nasi dgn tomyam. Tapi hari tu pernah beli tk silap aku dalam RM4.50 kot. Dah tk cukup 50 sen. So aku decide baik keluarkan duit memandangkan dah tinggal RM4 je kn? Dari kolej aku nk ke ATM tu ade lah dalam 200 meter kot. Mula aku pergi kat Bank Islam. Tapi rosak. Then pergi ke Maybank plak. Tk boleh juga. Hati dah membara neh.

Kemudian, dari ATM tu aku ke admin plak. Ade juga ATM kat situ, tapi Bank Simpanan Nasional kot. Ahh tibai jelah kene charge pon biarlah asalkan dapat keluar kn duit. Tapi malang memang tk keluarkan bau. Kenapa tiba tiba sume tak boleh pakai neh? Tk pe deya sabar, sabar deya -__-"

Lepas tu aku pergi je ke cafe. Aihh tah berapa lah kene neh. Aku bukannya suka nk pergi makan bawak duit siket walaupon tahu cukop je duit tu.

d : bang nasi dengan tomyam ade?
a : ade, nk?
d : boleh lah, bagi saya nasi goreng kampung.
a : -_-"
d : berapa ey?
a : RM3.
d : bungkus ey? nk pedasss gile.
a : tk de kelas hari neh?
d : hah? kelas? hari neh... *tk habis cakap lagi
a : tk keluar hari neh?
d : ohh ta... *tk habis cakap lagi
a : minggu neh tk balik?
d : em ta... *tk habis cakap lagi
a : awak neh asek datang lepas baru bangun tido je. muka blurrr.
d : hahhh?

Terus aku blah duduk. Kot ye pon nk tanya tu tunggu lah sampai orang habis jawab. Beberapa minit kemudian abang tu panggil dah siap. Aku rasa mesti die tabur je lada cili dalam tu. Nk bayar tu abang tu tanya "teh ais tk nk?". Bagus abang neh hafal air yg aku selalu order. Tapi tk pelah, duit tk cukop. Teh ais dah lah RM1.20. Balance tinggal RM1. 20 sen je pon yg tk cukop. Baik mintak kenyit kenyit mata siket kat abang tu. Mesti die bagi -__-"


No comments: