April 9, 2015

Sunan Nanggroe Sang Kembara

Aku rasa banyak-banyak novel yang ada kat dalam rak buku aku tu hampir kesemuanya buku-buku alternatif. Cuma series Sunan ni je yang bukan buku alternatif aku baca. Aku tertarik dengan buku ni sebab jalan cerita dia yang berkisahkan seorang hamba Allah yang sanggat taat pada penciptaNya. Aku rasa kesemua series ni ada 7 buah. Yang paling terbaru aku ada, yang macam gambar bawah ni.

Sunan Nanggroe Sang Kembara

Untuk novel atas ni, bukanlah sambungan untuk 6 novel sebelum ni. Tapi lebih kepada pendalaman cerita dari 6 novel sebelum ni. Lepas ni akan ada novel yang ke 8 pula sebab novel yg ke 7 ni di akhiri dengan "...bersambung." Haha. Sakit hati bila novel bersambung pada cerite yang ketara tergantung. Sambungan untuk novel ke 8 aku tak tahu bila di keluarkan. Mungkin tahun ni? Atau mungkin tahun depan? Kita tunggu.

Jangan risau, novel ni bukanlah macam novel-novel alaf 21 yang galak bercinta sana-sini, orang kaya jatuh cinta dengan orang biasa. Cliche. Tapi novel ni banyak sangat pengajaran yang kite boleh ambil dan banyak sangat ilmu agama yang kite boleh belajar. Lebih-lebih lagi untuk belajar menjadi seorang hamba yang sabar dan taat pada penciptaNya. Tak rugi baca. Daaa please ini bukan review berbayar macam ig shop tu okay. Ni sebab aku memang minat gila dengan novel ni!

K tu je. At least aku update blog kan? Lol.

No comments: